Cambridge International exams FLYERS, KET & PET

Last April 18th, 19th and 21st students from third, fifth and ninth grade presented their Cambridge International exams with the purpose of certifying their English level process according to the Common European Framework  (CEFR) . These tests are taken every year in about 130 countries because they are the most prestigious institution in the world.

Cambridge tests such as FLYERS, KET and PET test students’ four language skills. They are useful for students, given that they prepare young learners for higher level exams, in  building their confidence regarding everyday spoken and written language.

Cambridge exams have a very positive impact on learning and teaching processes. Through the preliminary trials students are allowed to monitor their own improvement, and simultaneously teachers have a great tool to identify individual students‘ strengths and weaknesses in order to  meet the student’s goals.

Gimnasio los Caobos is very proud of having so many students taking Cambridge International exams, since we are convinced that internal and external assessment , plus  PBL provide students with the suitable target language exposure, ensuring learners success in real life and academic situations nationally and internationally .

English Department

Gimnasio Los Caobos

El pasado 18, 19 y 20 de abril los estudiantes de tercero, quinto y noveno grado presentaron los exámenes internacionales de Cambridge con el propósito de certificar su nivel de inglés de acuerdo con el Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas (MCER). A lo largo del año se certifican estudiantes de 130 países alrededor del mundo debido a que Cambridge es la institución más prestigiosa en lo que exámenes internacionales se refiere.

Los exámenes de Cambridge FLYERS, KET y PET evalúan las cuatro habilidades comunicativas de los estudiantes en su segunda lengua. Dichos exámenes son de gran utilidad para los alumnos ya que los prepara para enfrentarse a evaluaciones que requieran un nivel más alto de desempeño, contribuyendo a construir su confianza en su segunda lengua.

Asimismo, los exámenes de Cambridge  tienen un impacto positivo en los procesos de enseñanza-aprendizaje de inglés. Por una parte, permiten a los estudiantes autoevaluarse y por otra facilitan a los docentes identificar fortalezas y debilidades individuales  de los estudiantes.

El colegio Gimnasio los Caobos está muy orgulloso de que sus estudiantes presenten los exámenes de Cambridge. Estamos convencidos de que la evaluación externa del nivel de inglés junto con el aprendizaje basado en proyectos (PBL) y una gran exposición de los estudiantes a la segunda lengua aseguran el éxito en su vida académica, personal y profesional en nuestro país y en el exterior.

Departamento de Inglés

May 16, 2016